lørdag den 1. september 2012

Den første uge på High School!!

Den første uge i High School er nu overstået. Jeg sov kun tre timer søndag til mandag, idet jeg var så nervøs og spændt på første skoledag. Dagen startede med US. History i første periode, hvilket er utroligt svært. Heldigvis har jeg en god lærer, som ved, at jeg aldrig har lært noget om den amerikanske historie, og derfor har givet mig en bog omkring historien herovre. Vi skal have en test både tirsdag og onsdag i den kommende uge, hvilket jeg ikke glæder mig til.. Jeg skal bare øve og øve, så jeg kan det nogenlunde. Anden periode havde jeg Advanded PE, hvilket jeg skiftede den første dag, da der kun var drenge i klassen. Jeg har fået engelsk i stedet, hvilket jeg er rigtig glad for. Morgan (Pam's venindes datter) går jeg i klasse med, og de andre elever virker også til at være rigtig søde. Engelsk er også rigtig svært, men igen er der god opbakning fra min lærer. Tidligere udvekslingsstuderende har skrevet på deres blog, at skolestarten godt kan føles ret hård, og man ikke skal sætte sig selv for store krav i starten, det prøver jeg at tænke på hele tiden. Tredje periode havde jeg Algebra, dette fag fik jeg også hurtigt skiftet, da niveauet er alt for højt til mig, og svarer måske til matematik i 2. G på gymnasiet. Jeg har så i stedet valgt Advanded PE, hvor der i klassen både er piger og drenge. De er ikke jævnaldrende, men er to år yngre end mig.. Uanset er de rigtig søde, og jeg føler mig godt tilpas. Fjerde periode havde jeg valgt madlavning, som jeg også skiftede ud i dag fredag, med andet og nyt fag. Det er godt der en den fleksibilitet angående ændring af fag, og især for os udvekslingselever, da intet fungerer som på en dansk skole, og det er svært at vide, på hvilket niveau man hører til. I stedet for madlavning kunne jeg vælge imellem kor eller kunst, øhhh ingen af fagene interesserer mig :-), men tænkte, da jeg blev nævnt som den kommende operastjerne, den i vores "blå bog" på Dyhrs skole, afslutning 9. klassse, måtte kor blive mit foretrukne fag :-))))). Og ikke mindst så går både Morgan og Caroline i samme klasse. Kan måske finde på at skifte faget, såfremt jeg skræmmer de andre væk med mit enorme sangtalent hi hi. J Hver dag efter skole går jeg til tennis. Normalt varer træningen 2 timer. Motion er simpelthen en nødvendighed med alle de usunde madvarer, som jeg spiser af og til. I nat har Caroline (dansk pige) og Mook (Thailandsk pige) sovet hos mig. Det har været rigtig hyggeligt, og i dag står den på manicure og råhygge. Alt i alt en spændende og anderledes uge, en uge som jeg har set frem til, med skolestart og nye bekendtskaber - måske på sigt gode venskaber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar