søndag den 12. august 2012

Min første uge i NY


D. 2. august begyndte min rejse, som jeg har drømt om i evigheder. Det var en meget sørgelig dag, men samtidig spænende dag, jeg gik i møde.  I lufthavnen mødtes jeg med fire andre udvekslingsstudenter, hvor fire af os, skulle til forberedelseskursus i New York. Det var et trist "på gensyn", men heldigvis blev vi alle glade efter noget tid. Vi fløj til London, hvor vi mødte alle de andre udvekslingsstudenter verden over og fire ledere. Efter en lang flyvetur ankom vi til New York, hvor vi hurtig blev mødt af en varm hede. Vi fandt vores bagage og skulle efterfølgende stige på en bus, som ville køre os til ”The College of New Rochelle”. Her skulle vi tilbringe den næste uge.
Det college vi boede på, var kæmpe stort, pigerne boede i Ursula og drengene i Angela. Samlet var vi omkring 50 udvekslingsstudenter, hvor størstedelen var Nordmænd og svenskere. Vi blev opdelt i fire grupper, hvor vi skulle dyste om OL trofæet – det var svømning, cheerleading, baseball, american football og skattejagt. Hver gang en gruppe vandt, blev der tildelt x antal point - min gruppe vandt cheerleading. Hver aften klokken 19, skulle vi øve på et show, som vi skulle opføre den sidste dag. Vi lavede en slags american got talent, hvor vi dansede, sang og fjollede. På sidste dagen fik i af vide hvem der vandt OL, og VI VANDT!! :D
Vi kørte ind til New York City to dage på dette ophold, hvor vi selv måtte bestemme, hvad vi ville. Os danskere gik bare rundt og fik shoppet en del. Vi så også frihedsgudinden og de kendte gader.
Samlet set, indtil nu, har denne uge været en af mine bedste uger i mit liv. Jeg har fået mange nye venner og veninder, som jeg kan snakke med i løbet af mit år. Jeg vil klart anbefale at alle skal med på dette forberedelseskursus. Det gør en stærkere og mere forberedt på det kommende udvekslingsår!

4 kommentarer:

  1. Hej Julie!

    Fed blog du har! :-)
    Ville elske hvis du gjorde det muligt at blive medlem/fast læser af din blog - så ville det være nemmere at følge med! :-)

    Knus fra Stine ♥

    SvarSlet
  2. Hej Stine!

    Tusinde tak. Det vil jeg meget gerne gøre, men jeg er ret ny herinde, så jeg har ingen idé om, hvordan man gør. Kan du evt. foreklare hvordan man gør?

    Knus fra Julie <3

    SvarSlet
  3. Hej Julle

    Dejligt også at følge dig her... måske jeg kan hjælpe med opsætningen, da Ole har brugt det en del, så jeg kontakte ham lige og finde en løsning....

    Knus Far

    SvarSlet
  4. Hej far. Ja, det lyder som en god idé!! :D Knus

    SvarSlet