onsdag den 19. juni 2013

Min sidste uge i North Carolina

Den sidste uge i North Carolina nød jeg meget. Jeg havde en meget travl og stresset uge, med aftaler næsten hver eneste dag.
Lørdag nat fik min værtsfamilie en meget dårlig nyhed vedrørende Diane’s mor. Hendes mor var afgået ved døden, og familien var selvfølgelig trykket og kede af det. For mig var det svært at forholde sig til, da det ikke var min egen mormor, ikke havde så meget kendskab til hende, men prøvede at opmuntre dem alle sammen alligevel. Hele ugen har snakken været omkring dette emne, og om torsdagen kunne alle komme og se hende i kisten. Jeg tog ikke med, da de havde sagt jeg ikke behøvede. Jeg lærte igen lidt om den amerikanske kultur, nemlig at ved dødsfald viser andre deres respekt over for afdødes familie, ved at komme med mad, ordner deres have osv. Derfor havde vi masser af lækkert mad hele ugen. Begravelsen blev afholdt fredag, hvor jeg heller ikke tog med. Tror  min familie var glade eller mere lettet over at det hele var overstået, da de kom hjem.
Jeg tog min sidste eksamen mandag i medie fag, og det gik godt. Efter eksamen tog Morgan, Emily og jeg til en lille café i Swansboro, hvor vi fik sen morgenmad. Senere tog vi hen til Morgan, hvor vi hyggede i hendes pool og bare snakkede.
Tirsdag var det Graduation, hvor Emily fik hendes hat og kappe på. Hun var rigtig fin, og en dejlig oplevelse også for mig at se hvordan de gør i staterne. Efter Graduation fik jeg lov af kontoret at komme med til Project Graduation, selvom jeg er en senior. Vi alle mødtes klokken 21, hvor vi startede med at spise lækkert mad. Vi fik en t-shirt, og derefter tog vi i busser hen til et bowlingcenter. Vi spillede, og spiste lidt snacks og så var det ellers videre til næste destination. Vi tog til en kæmpe lokale, hvor der igen var mad og musik. Derudover var der spil, og klatrebaner også. Da klokken var omkring 4 om morgenen, tog vi til skolen igen, hvor der blev delt priser ud til alle seniors. Jeg gik i seng klokken 6 om morgenen, og havde haft en rigtig god oplevelse.
To timer efter stod jeg op igen, da jeg skulle spille tennis. Min sidste træning med min ynglings træner, var lidt svært at forholde sig til. Men jeg har virkelig nydt tennis i USA, og vil aldrig glemme de måneder hvor jeg spillede for skolen, og havde det sjovt.
Tirsdag og onsdag slappede jeg bare af, da jeg var utrolig træt og smadret.
Torsdag holdte Caroline og jeg en afskedsfest, hvor der desværre ikke dukkede så mange op som planlagt. Men de tætteste veninder kom, så det var det vigtigste.  
Fredag fik jeg pakket alle mine ting og tøj, så det kunne være nede i mine to kufferter. Jeg blev nød til at efterlade en masse ting, men heldigvis ser jeg Diane og Emily igen i juli, så de tager resten af mine ting med til Danmark. Senere om fredagen tog jeg til Morgan’s college fest, hvor vi rigtig hyggede.
Lørdag var jeg sammen med min værtsfamilie, og om aftenen tog vi til en restaurant, hvor vi fik dejligt mad. Sent om aftenen tog jeg ud og spillede mini golf sammen med Morgan, Katie og Emily, hvilke var rigtig hyggeligt!
Søndag var min afrejsedag, hvor jeg sagde farvel til Morgan og hendes forældre og senere min egen værtsfamilie. Det var super hårdt, og de er savnet meget. Flyveturen var lidt stressende, men heldigvis kom jeg helskindet til Danmark igen, hvor jeg fik et glædeligt hensyn med min danske familie. En meget følelseslaget dag, med mange tårer!

2 kommentarer:

  1. Kære Julie! Velkommen hjem. Håber, du nyder at være hjemme i lille DK igen. Husk, du er altid velkommen her <3 Ring bare, så finder vi en dag. Ellers må du have en rigtig god sommer, knus fra moster Mulle, Paw og børnene <33

    SvarSlet
  2. Hej moster. Mange tak, ja vi må lige finde en dag. Savner jer! Knus

    SvarSlet