søndag den 25. november 2012

Thanksgiving week

Så blev det endeligt Thanksgiving week - noget som jeg har glæder mig meget til, da det er stor begivenhed herovre. Lørdag var det afrejsedag, og vi tilbagte 8 timer i bilen. Det viste sig at være alle timerne værd. Da vi ankom til Georgia, i en by lidt uden for Atlanta, fik vi aftensmad og gik i seng. Det var en lang og udmattende dag, men jeg havde en fornemmelse af, at det ville blive en rigtig god og spændende uge sammen med min nye værtsfamilie og deres familie. Søndag skulle Emily, hendes fætter, onkel og jeg se en professionel amerikansk fodboldkamp. Det stadium hvor de spillede var kæmpe stort, meget større end parken i København. Der var utrolig mange mennesker, så det var en fed oplevelse at mærke stemningen i stadiet. Mandag var hele familien i Atlanta, hvor vi startede dagen med at besøge World of Coca Cola. Vi lærte historien bag Coca Cola, og smagte alle de forskellige slags sodavande fra de forskellige kontinenter. De fleste brød jeg mig ikke om, skulle tro at de havde glemt at veje sukkeindholdet af, forfærdeligt sødt. Senere tog vi til CNN, hvor vi fik en rundvisning inde "bag skærmen". Det var rigtig spændende at se, hvordan det hele fungerer på en verdenskendt tv-kanal. Da vi havde spist et dejligt måltid, skulle vi ind og se professionel basketball. Det var rigtig spændende, men vil helt klart foretrække at se amerikansk fodbold i stedet for basketball. Tirsdag slappede vi af i vores kæmpe hus/slot, hvor vi også var en tur i poolen. Emily havde fødselsdag onsdag, og fyldte 18 år, så vi fejrede dagen i Stone Moutain, hvor vi var helt oppe på toppen af den kæmpe sten. Utrolig smuk udsigt og en oplevelse værd. Vi spillede også minigolf og kørte en tur rundt med toget i parken. Torsdag var det Thanksgiving, hvor der for morgenstunden kunne duftes mad i hele huset. Jeg vil sammenligne det lidt med julefrokost i Danmark, hvor man spiser sammen med sin familie, og hygger omkring bordet. Vi spiste det store måltid ved en 2-tiden, hvor vi derefter så amerikansk fodbold og en film i huset minibiograf. Maden var god, interessant at smage noget andet, men jeg foretrækker den danske julemad! Ved 9-tiden tog vi til Target, hvor vi skulle Black Friday shoppe. Selvom det stadig var torsdag, begyndte de allerede torsdag aften. Der var mange mennesker, og køen til Target var utrolig lang. Det var sjovt at se hvordan alle amerikanerne går op i Black Friday, og nærmest er lidt hystriske, men vel måske alligevel som lidt herhjemme på første udsalgsdag bare ganget med 100. Om fredagen kørte alle vi piger til et Outlet center, hvor der var billige priser på tøj mm. Lørdag kom dagen hvor vi skulle vende snuden hjemad, desværre. Det har været en rigtig god ferie, hvor jeg har lært min familie bedre at kende, samt deres familie. Mange oplevelser har jeg fået, Thanksgiving kunne ikke have været bedre, og hvor er jeg bare glad igen :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar