søndag den 14. april 2013

Fødselsdagsuge

Jeg har i denne uge haft en masse lykønskninger, sang og fest. Tirsdag var nemlig min fødselsdag som blev festlig fejret, en rigtig dejlig dag.
Jeg har egentlig været ret nervøs for min fødselsdag, og mandag kunne jeg også føle lidt hjemve. Jeg tror for alle og enhver at det må være en smule underligt ikke at holde sin fødselsdag i sit hjemland, og samtidigt med at skulle undvære sin familie og venner. For mig gav det en masse tanker forinden. Caroline min danske veninde havde også hjemve før hendes fødselsdag, så jeg prøvede at være forberedt på, at jeg måske også reagerede ligeledes, ved at få et lille dyk i mit humør, og derved fortælle mig selv, at det er ganske normalt og jeg bare skulle acceptere situationen. Det var så heldigvis en af de få dage, jeg har haft hjemve, men jeg kæmpede mig op til overfladen igen, og prøvede at nyde dagene omkring min fødselsdag.
Tirsdag (9. april) vågnede jeg op en halv time tidligere end normalt, da jeg havde aftalt med min mor, at vi skulle skype kl. 6 am. Mor sang fødselsdagssang på dansk og fik ønsket mig tillykke. Dernæst gik jeg ned til morgenmaden.
Min værtsfamilie havde pyntet fint op, men balloner og banner. De havde købt donuts, som bare smagte super lækkert - Ja en af de amerikanske fristelser, som jeg ikke har kunnet modstå :-). Jeg åbnede Katherines gave, som hun havde købt for sine egne lommepenge, hvilke jeg syntes var så flot af hende. Jeg fik 4 Starbucks drikke, som vi begge elsker og derudover havde hun købt et fint brev, hvor der står "You are the best, I love you". Den gave betyder meget for mig. I skolen fik jeg også mange lykønskninger, og der blev sunget for mig i en af mine klasser. Da jeg kom hjem, åbnede jeg resten af mine gaver, hvor jeg blandt andet fik mange hilsner, smykker, penge, tøj, gavekort til spa, dansk slik, rugbrødsblanding osv. Jeg vil gerne sige tak til alle jer hjemme i Danmark, som har sendt en hilsen herover for at glæde mig på min dag, og I skal vide, at jeg er super glad for alle gaverne. Senere på dagen fik jeg også snakket med min far via skype. På netop denne dag var det dejligt lige at høre begge mine forældres stemmer og se dem på skype. Dette havde jo ikke været muligt for bare få år tilbage.
Senere samme dag skulle jeg til softballkamp, hvor vi glædeligt vandt. Efter kampen havde min værtsmor købt kage til holdet, og der blev sunget fødselsdagssang for mig igen :D. Til trods for at jeg ikke specielt havde glædet mig til denne dag, blev min fødselsdag alligevel fantastisk på den amerikanske måde - en meget anderledes fødselsdag som jeg aldrig vil glemme.  
Lørdag fejrede jeg min fødselsdag for nogle af mine veninder herover, hvilket var super hyggeligt. Vi spiste på rest. Buffalo Wild Wings, spisestedet man bare ikke må fravælge, når man er i USA, og efterfølgende tog vi i biografen, hvor vi så "21 over". Caroline blev og sov natten over, og vi hyggede som altid :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar