søndag den 15. juli 2012

"The Exchange Student Survival kit"

Får en måned siden fik jeg bogen "The Exchange Student Survival kit" skrevet af Bettinna Hansel. Det er en guide om udveksling og hvoran man skal undgå mulige misforståelser og problemer, som kan opstå når man tilpasser sig en ny kultur, en ny familie og en ny skole. Bogen skal forberede os elever som tager et år afsted på udvekslings, og jeg kan varmt anbefale den til andre kommende udveklsingselever. Den har givet mig et indblik i, hvordan det er at være en udvekslingselev, og samtidig gjort mig opmærksom på de problemer der kan opstå under et ophold.
I bogen bliver der bla. beskrevet om 8 trin i udvekslingsoplevelsen:
0. Preparation
1. Arrival
2. Settling in
3. Deepening the realationship
4. Culture Shock
5. The Holidays
6. Culture learning
7. Predeparture
8. Readjustment
Der er aldrig nogen ens ophold, men hver enkelt elev oplever hver af disse trin. At læse om hvert trin, har gjort, at jeg har fået nogle midler til at komme ud af de svære trin og dermed forhåbenlig få et dejligt ophold.
Bogen kan ikke købes i Danmark, men kan bestilles over nettet i England for ca. 150 kroner. Selvom den er skrevet på engelsk, er den nem at forstå :-)

Mit visum kom allerede to dage efter at jeg havde været derinde, så det var jo bare dejligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar